Przedszkole Falenica > Grupy integracyjne
Serdecznie zapraszamy do naszego przedszkola dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Integracja w naszej placówce służy stworzeniu wszystkim maksymalnie korzystnych warunków rozwojowych.
U nas dzieci w naturalny sposób uczą się tolerancji, wrażliwości, otwartości i serdeczności.
W naszym przedszkolu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z orzeczeniami Autyzmu oraz z orzeczeniami o niepełnosprawności sprzężonej przebywają pod opieką pedagogów terapeutów, psychologa w integracyjnej 15-osobowej grupie.
Proponujemy kompleksową terapię w jednym miejscu, ze znanymi dziecku stałymi terapeutami.


Naszym podopiecznym zapewniamy:
- opiekę terapeutyczną (specjalizujemy się w podejściu behawioralnym)
- psychologiczną,
- indywidualne zajęcia terapeutyczne,
- indywidualne zajęcia logopedyczne,
- terapię pedagogiczną
- indywidualne zajęcia integracji sensorycznej,
- rehabilitację ruchową (fizjoterapeutę)
- indywidualne zajęcia wczesnego wspomaganie rozwoju dziecka.
- terapię ręki
- zajęcia rytmiczne, arteterapię, muzykoterapię i inne
Terapia w naszym przedszkolu jest intensywna, a systematyczność i dostosowanie jej do indywidualnych potrzeb, możliwości, a także trudności każdego podopiecznego, pozwala bardzo efektywnie wspierać rozwój dziecka.
Dodatkowym atutem naszego zespołu jest uspójnianie działań wszystkich specjalistów i nauczycieli. Pozwala to na generalizowanie umiejętności i jeszcze efektywniejsze postępy.
Nasze oddziaływania terapeutyczno-edukacyjne obejmują:
integrację grupową — integracja odbywa się poprzez udział dziecka w grupie przedszkolnej, poprzez uczestnictwo we wszystkich zajęciach z grupą, pod ciągłą opieką pedagogów, terapeuty i pedagoga wspierającego.
Pobyt w grupie rówieśniczej jest znakomitą okazją do:
- rozwoju kompetencji przedszkolnych;
- rozwoju kompetencji społecznych;
- rozwoju kompetencji między rówieśniczych, to doskonała okazja, by zaprezentować rówieśnikom swoje zalety i pokazać, że mogą być świetnymi partnerami w zabawie i przyjaźniach;
- treningu samodzielności.

Indywidualną terapię w myśl stosowanej analizy zachowania (ABA):
Codzienne indywidualne zajęcia terapeutyczne realizowane są przez psychologa lub pedagoga terapeutycznego. Intensywność działań terapeutycznych dostosowana jest do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
Opracowujemy i realizujemy indywidualne programy terapeutyczne i edukacyjno- terapeutyczne (IPET) dla naszych przedszkolaków.
DO POBRANIA PROCEDURY PRZYZNAWANIA ORZECZEŃ — INFORMATOR